Centrum Rekreacyjno – Lecznicze „Glinik” w Wysowej

38-316 Wysowa-Zdrój 101
(Average 0 of 0 Ratings)

Sanatorium Uzdrowiskowe „Glinik” oferuje Państwu doskonałe warunki do leczenia i rehabilitacji, wypoczynku indywidualnego oraz spotkań biznesowych i integracyjnych. Położony w Wysowej – Zdrój. Malowniczej miejscowości Beskidu Niskiego, blisko granicy ze Słowacją, jest idealnym miejscem do wypoczynku i spotkań.

ADRES

Centrum Rekreacyjno – Lecznicze „Glinik”

38-316 Wysowa-Zdrój 101

TELEFON

tel. 18-35-32-024, tel.kom. 510-132-958

tel./fax 018-35-32-028

Nasze informacje o Centrum Rekreacyjno – Leczniczym „Glinik”

  • Na parkingu przy obiekcie jest 1 miejsce oznaczone dla osób z niepełnosprawnościami
  • Wejście do obiektu jest przystosowane dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim
  • Stanowisko recepcyjne nie jest dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami
  • Obiekt posiada 5 jednostek mieszkalnych dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami
  • Restauracja i bar hotelowy są dostosowane dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim

1. Plac przed obiektem, parking i wjazd
Na parkingu przy obiekcie jest 1 miejsce oznaczone dla osób z niepełnosprawnościami. Parking jesduży, otaczający hotel z wielu stron. Miejsca parkingowe znajdują się w bliskiej odległości od wejścia głównego do budynku. Nawierzchnia parkingu oraz chodnika spełnia żądane parametry. Niestety plac nie posiada elementów małej architektury, które ułatwiałyby poruszanie się i osobom niewidzącym i niedowidzącym. Elementy małej architektury (kosze na śmieci, ławki itp.) ustawione są w sposób nie utrudniający przejścia osobom niedowidzącym i niewidomym oraz poruszającym się na wózku inwalidzkim.

2. Wejście do budynku
Wejście do obiektu jest przystosowane dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Powierzchnia placu przed budynkiem wykonana jest z materiału umożliwiającego swobodne poruszanie się osób na wózku inwalidzkim.Osoba ta może do obiektu wejść wejściem głównym. Aby wejść do obiektu osoba poruszająca się na wózku inwalidzkim musi pokonać podjazd wysokości około 150 cm. Podjazd ten spełnia żądane parametry nachylenia i bezpieczeństwa, dodatkowo po zmroku jest oświetlony.

3. Recepcja i hall główny
Stanowisko recepcyjne nie jest dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Recepcja nie posiada odcinka lady o wysokości nie wyższej niż 90 cm, blat recepcji ma wysokość 105 cm, co stosunkowo ułatwia komunikację z recepcjonistą. Recepcja nie posiada także stanowiskowej pętli indukcyjnej. Recepcja znajduje się w pobliżu głównego wejścia i hallu, który jest przestronny. Podłoga hallu umożliwia swobodne poruszanie się przez osoby poruszające się na wózku inwalidzkim.

4. Komunikacja pozioma i pionowa
Obiekt umożliwia osobom poruszającym się na wózku inwalidzkim samodzielne skorzystanie, bez pokonywania barier architektonicznych z: recepcji, jednostek mieszkalnych, restauracji hotelowej, baru, toalet ogólnodostępnych, basenu, bazy zabiegowej, biblioteki oraz świetlicy. Obiekt jest wyposażony jest w windę, która nie jest wyposażona w sygnalizację słowną oraz oznakowana dla osób niewidomych. Schody wyposażone są w obustronne poręcze, nie posiadają jednak kontrastowych oznaczeń wzdłuż krawędzi. Korytarze i hall główny nie posiadają udogodnień dla osób niedowidzących i niewidomych (ścieżek dotykowych).

5. Jednostki mieszkalne
Obiekt posiada 5 jednostek mieszkalnych dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Pokojesąprzestronne, posiada zalecane przestrzenie manewrowe. Meble w pokojach są częściowo przygotowane dla osób z niepełnosprawnościami (mankamentem są wysokie wieszaki i zbyt niskie stoliki). Część sanitarna posiada wymagane przestrzenie manewrowe. Umywalka jest odpowiednio zawieszona z miejscem na podjazd dla osoby na wózku.Łazienka wyposażona jest w kabinę prysznicową niezamkniętą, wyposażoną w odpowiednio umiejscowione siedzenie, poręcze, baterie i słuchawkę. Podłoga kabiny jest na poziomie podłogi łazienki i nie posiada progu. Toaleta wyposażona w miskę ustępową o zalecanej wysokości, z wystarczającą przestrzenią manewrową.

6. Pomieszczenia gastronomiczne i pozostałe dostępne dla gości hotelowych
Restauracja i bar hotelowy są dostosowane dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Pomieszczenia te posiadają wystarczające przestrzenie manewrowe. Menu i karty dań nie posiadają opisu w alfabecie Braille’a. Obiekt posiada ogólnodostępną toaletę (przy basenie), która jest dostosowana do potrzeb osób na wózku inwalidzkim.

7. Podsumowanie
Hotel jest dobrze przystosowany dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Posiada aż 5 jednostek mieszkalnych dedykowanych dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim, co jest rzadką sytuacją. Obiektowi brakuje elementów wyposażenia dla osób niewidomych, niedowidzących i niedosłyszących.

 

  • hotel-img
  • hotel-img
  • hotel-img
  • hotel-img
  • hotel-img
  • hotel-img
  • hotel-img
hotel-imghotel-imghotel-imghotel-imghotel-imghotel-imghotel-img

Tutaj jesteśmy:

Pokonać Bariery Architektoniczne

Raport na temat dostosowania obiektów noclegowych

Raport nt dostosowania obiektów noclegowych

Pin It on Pinterest

Udostępnij