Hotel Ambasadorski – Rzeszów

ul. Rynek 13-14, 35-064 Rzeszów
(Average 0 of 0 Ratings)

Hotel Ambasadorski, położony jest w samym sercu miasta na Rynku Głównym w Rzeszowie. Kamienice, w których mieści się hotel, powstały w XVII wieku. Zostały one gruntownie odremontowane i odrestaurowane. Hotel jest doskonałym miejscem spotkań biznesowych i turystycznych.

ADRES:

ul. Rynek 13-14

35-064 Rzeszów

TELEFON

telefon: +48 17 250 24 44

faks: +48 17 250 24 46

Nasze informacje o Hotelu Ambasadorski

  • Przy hotelu, z tyłu obiektu znajduje się parking bez miejsca parkingowego przeznaczonego dla osób z niepełnosprawnościami
  • Osoby poruszające się na wózku mogą do obiektu wejść wejściem bocznym pokonując niewielki podjazd
  • Wewnątrz obiektu trzeba pokonać kilka stopni, dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim przygotowany jest schodołaz
  • Obiekt posiada 1 jednostkę mieszkalną dedykowaną dla osób z niepełnosprawnościami
  • Wszystkie pomieszczenia usługowe hotelu są dostępne dla osób z niepełnosprawnościami
  1. Plac przed obiektem, parking i wjazd

Hotel położony jest w samym centrum Rzeszowa, przy Rynku, w związku z tym parking dla gości hotelowych umiejscowiony jest od tyłu obiektu przy ul. Berka Joselewicza. Miejsca parkingowe przeznaczone dla gości hotelowych są oznaczone i zarezerwowane przez hotel. Parking jest prostopadły do drogi, nie ma w nim miejsca wyznaczonego dla osób z niepełnosprawnościami. Nawierzchnia parkingu i ulicy to drobna kostka brukowa, która może sprawiać problemy osobom poruszającym się na wózku inwalidzkim, jest to otoczenie publiczne. Niestety plac nie posiada elementów małej architektury, które ułatwiałyby poruszanie się i osobom niewidzącym i niedowidzącym (ścieżki dotykowe i urządzenia głosowe). Kosze na śmieci, ławki, znaki drogowe ustawione są w sposób nie utrudniający poruszanie się osobom niedowidzącym i niewidomym oraz poruszającym się na wózku inwalidzkim.Osoba poruszająca się na wózku inwalidzkim, aby wejść do budynku musi skierować się w ulicę Przesmyk, przy której jest odpowiednio przystosowane, boczne wejście do obiektu.

  1. Wejście do budynku

Wejście do obiektu jest przystosowane dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim i jest to wejście boczne (od ulicy Przesmyk). Ulica dojazdowa wyłożona jest drobną kostką brukową, która może sprawiać problemy osobom na wózku inwalidzkim, jednakże jest to infrastruktura publiczna, za którą hotel nie odpowiada. Osoby poruszające się na wózku inwalidzkim, aby wejść do obiektu muszą pokonać podjazd wysokości około 40 cm. Podjazd posiada odpowiednie nachylenie oraz parametry, dodatkowo wyłożony jest dużymi płytami granitowymi, dzięki czemu poruszanie się po nim nie sprawia trudności. Od wejścia do budynku, do poziomu recepcji trzeba pokonać dodatkowo schody wysokości około 60 cm. Przy schodach stoi przygotowany i działający schodołaz, który ma umożliwić osobie na wózku inwalidzkim ich pokonanie. Obsługa hotelu jest przeszkolona z obsługi tego urządzenia.

  1. Recepcja i hall główny

Stanowisko recepcyjne jest dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Recepcja posiada odcinka lady o wysokości do 90 cm. Recepcja nie posiada stanowiskowej pętli indukcyjnej. Recepcja znajduje się w pobliżu głównego wejścia i hallu. Podłoga hallu umożliwia swobodne poruszanie się przez osoby poruszające się na wózku inwalidzkim.

  1. Komunikacja pozioma i pionowa

Obiekt umożliwia osobom poruszającym się na wózku inwalidzkim samodzielne skorzystanie, bez pokonywania barier architektonicznych z: recepcji, jednostek mieszkalnych, restauracji hotelowej, baru, toalet ogólnodostępnych, sali konferencyjnej,siłowni oraz cukierni. Obiekt wyposażony jest w windę, która w większości spełnia zalecane standardy, winda posiada oznakowania dla osób niewidomych.Schody wyposażone są w dwustronne poręcze,stopnie posiadają powierzchnię antypoślizgową lecz nie posiadają kontrastowych oznaczeń wzdłuż krawędzi.Korytarze i hall główny nie posiadają udogodnień dla osób niedowidzących i niewidomych (ścieżek dotykowych).

  1. Jednostki mieszkalne

Obiekt posiada 1 jednostkę mieszkalną dostosowaną do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Pokój jest przestronny, posiada zalecane przestrzenie manewrowe oraz częściowo dostosowane meble, umożliwiające skorzystanie z nich osobom poruszającym się na wózku inwalidzkim. Pokój wyposażony jest w instalację przyzywową. Część sanitarna posiada wymagane przestrzenie manewrowe, poręcze i umiejscowienie wyposażenia. Umywalka jest odpowiednio przymocowana z wystarczającym miejscem na podjazd dla osoby na wózku. Łazienka wyposażona jest w kabinę prysznicową. Jest to kabina zamknięta, posiadająca około 1 m2 powierzchni.Wyposażona jest ona w siedzenie, poręcz, baterie i słuchawkę, których ułożenie może jednak sprawiać problemy korzystającym (siedzenie zawieszone na ścianie pod baterią, poręcz na ścianie przyległej, ale na wysokości 98 cm). Dodatkowe trudności może sprawiać kwestia wyciągnięcia wózka z kabiny i później ponownego włożenia, wynikają one z dużych, przeszklonych drzwi do kabiny, wymagających dużo miejsca w celu otwarcia. Podłoga kabiny jest na poziomie wyższym od podłogi łazienki (około 1 cm) jednakże nie sprawia to problemu, gdyż kabinę otacza delikatny podjazd wykonany z płytek podłogowych.Miska ustępowa jest o zalecanej wysokości z wystarczającą przestrzenią manewrową,a obok niej znajdują się potrzebne uchwyty.

  1. Pomieszczenia gastronomiczne i pozostałe dostępne dla gości hotelowych

Restauracja i bar hotelowy są dostosowane dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Pomieszczenia te są posiadają stoły o odpowiednich wysokościach oraz wystarczające przestrzenie manewrowe. Menu i karty dań nie posiadają opisu w alfabecie Braille’a. Wszystkie pomieszczenia dostępne dla gości hotelowych są również dostępne dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim (z wyjątkiem sauny, do której należy pokonać wąskie drzwi oraz wysoki próg). W obiekcie znajduje się dodatkowo 1 toaleta ogólnodostępna, przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami.

  1. Podsumowanie

Hotel jest dobrze przystosowany dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Wadą może się jednak okazać nie najlepiej przygotowany prysznic (rozmieszczenie asortymentu). W obiekcie jest1 jednostka mieszkalna, która spełnia zalecenia. Obiektowi brakuje jednak pewnych elementów wyposażenia dla osób niewidomych, niedowidzących i niedosłyszących.

  • hotel-img
  • hotel-img
  • hotel-img
  • hotel-img
  • hotel-img
hotel-imghotel-imghotel-imghotel-imghotel-img

Tutaj jesteśmy:

Pokonać Bariery Architektoniczne

Raport na temat dostosowania obiektów noclegowych

Raport nt dostosowania obiektów noclegowych

Pin It on Pinterest

Udostępnij