Hotel Bania Thermal&Ski

34-405 Białka Tatrzańska, ul. Środkowa 181
(Average 0 of 0 Ratings)

Hotel Bania **** Thermal & Ski to fuzja nowoczesnego komfortu oraz góralskiego ciepła. To miejsce, w którym atrakcje czekają przez okrągły rok. Baseny termalne, kompleks narciarski, udogodnienia dla rodzin i bogaty program rozrywek. Wszystko, czego potrzeba, w zasięgu ręki.

ADRES:

ul. Środkowa 181

34-405 Białka Tatrzańska

TELEFON

telefon: 18 534 43 70,

faks: 18 265 44 23

Nasze informacje o Hotel Bania Thermal&Ski

  • Duży i wygodny parking
  • Wejście do obiektu jest przystosowane dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim
  • Winda w większości spełnia zalecane standardy
  • Hotel posiada 2 przestronne jednostki mieszkalne dla osób z niepełnosprawnościami
  • Restauracja i bar hotelowy są dostosowane dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim
  1. Plac przed obiektem, parking i wjazd

Przed obiektem znajduje się duży parking nie posiadający miejsca oznaczone i dedykowanego dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Parking jest prostopadły do drogi i znajduje się w pobliżu wejścia głównego do budynku.Nawierzchnia zatoczek oraz chodnika również żądane parametry. Niestety plac nie posiada elementów małej architektury, które ułatwiałyby poruszanie się i osobom niewidzącym i niedowidzącym (ścieżki dotykowe i urządzenia głosowe). Kosze na śmieci, ławki, znaki drogowe ustawione są w sposób nie utrudniający poruszania się osobom niedowidzącym i niewidomym oraz poruszającym się na wózku inwalidzkim.

  1. Wejście do budynku

Wejście do obiektu jest przystosowane dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim i jest to wejście główne. Powierzchnia przed budynkiem wykonana jest z materiału umożliwiającego swobodne poruszanie się osób na wózku inwalidzkim. Wejście do budynku jest na tym samym poziomie co chodnik przed obiektem i nie trzeba pokonywać ramp ani podjazdów.

  1. Recepcja i hall główny

Stanowisko recepcyjne jest częściowo dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Recepcja posiada odcinek lady o wysokości do 90 cm. Recepcja dysponuje także osobnym, wydzielonym stanowiskiem dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Recepcja nie posiada stanowiskowej pętli indukcyjnej.  Recepcja znajduje się w pobliżu głównego wejścia i hallu, który jest przestronny. Podłoga hallu umożliwia swobodne poruszanie się przez osoby poruszające się na wózku inwalidzkim.

  1. Komunikacja pozioma i pionowa

Obiekt umożliwia osobom poruszającym się na wózku inwalidzkim samodzielne skorzystanie, bez pokonywania barier architektonicznych z: recepcji, jednostek mieszkalnych, restauracji hotelowej, baru, toalet ogólnodostępnych, sali konferencyjnej, salonów masażu/odnowy biologicznej, sali zabaw, basenu oraz klubu nocnego. Obiekt wyposażony jest w windę, która w większości spełnia zalecane standardy, winda posiada informację głosowej i oznakowania dla osób niewidomych. Schody wyposażone są w dwustronne poręcze, stopnie posiadają powierzchnię antypoślizgową lecz nie posiadają kontrastowych oznaczeń wzdłuż krawędzi. Obiekt posiada także podnośnik, który zamontowany jest prawidłowo i spełnia żądane parametry. Korytarze i hall główny nie posiadają udogodnień dla osób niedowidzących i niewidomych (ścieżek dotykowych).

  1. Jednostki mieszkalne

Obiekt posiada 2 jednostki mieszkalne dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Pokoje są przestronne, posiadają zalecane przestrzenie manewrowe oraz odpowiednio dostosowane meble, umożliwiające skorzystanie z nich osobom poruszającym się na wózku inwalidzkim. Część sanitarna posiada wymagane przestrzenie manewrowe, natomiast brakuje jej części poręczy (1 poręcz przy misce ustępowej oraz za mało poręczy w kabinie prysznicowej)  umiejscowienie wyposażenia. Umywalka jest odpowiednio umiejscowiona z wystarczającym miejscem na podjazd dla osoby na wózku. Łazienka wyposażona jest w kabinę prysznicową. Jest to kabina niezamknięta, wyposażona w odpowiednio umiejscowione siedzenie, poręcze, baterie i słuchawkę. Podłoga kabiny jest na poziomie co podłoga łazienki. Toaleta wyposażona jest w miskę ustępową o zalecanej wysokości z wystarczającą przestrzenią manewrową oraz potrzebne uchwyty.

  1. Pomieszczenia gastronomiczne i pozostałe dostępne dla gości hotelowych

Restauracja i bar hotelowy są dostosowane dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Pomieszczenia te są posiadają stoły o odpowiednich wysokościach oraz wystarczające przestrzenie manewrowe. Menu i karty dań nie posiadają opisu w alfabecie Braille’a. Wszystkie pomieszczenia dostępne dla gości hotelowych są również dostępne dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim. W obiekcie znajduje się dodatkowo 1 toaleta ogólnodostępna, przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami.

  1. Podsumowanie

Hotel jest poprawnie przystosowany dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim (brakuje mu jednej poręczy przy misce ustępowej i pod prysznicem). W obiekcie są 2 jednostki mieszkalne, które spełniają większość zaleceń. Obiektowi brakuje jednak pewnych elementów wyposażenia dla osób niewidomych, niedowidzących i niedosłyszących.

  • hotel-img
  • hotel-img
  • hotel-img
  • hotel-img
  • hotel-img
  • hotel-img
  • hotel-img
  • hotel-img
  • hotel-img
  • hotel-img
  • hotel-img
hotel-imghotel-imghotel-imghotel-imghotel-imghotel-imghotel-imghotel-imghotel-imghotel-imghotel-img

Tutaj jesteśmy:

Pokonać Bariery Architektoniczne

Raport na temat dostosowania obiektów noclegowych

Raport nt dostosowania obiektów noclegowych

Pin It on Pinterest

Udostępnij