Hotel Blue Diamond – Rzeszów

Nowa Wieś 414, 36-001 Trzebownisko
(Average 0 of 0 Ratings)

Blue Diamond Hotel Active SPA **** to luksusowy hotel w Rzeszowie, który znajduje się przy trasie Rzeszów – Lublin, 2km od granic Rzeszowa i 1km od lotniska w Jasionce.

ADRES:

Nowa Wieś 414,

36-001 Trzebownisko

TELEFON

tel. +48 17 77 22 666

fax. + 48 17 77 22 999

Nasze informacje o Hotelu Blue Diamond

  • Przy hotelu znajduje się duży parking, jednakże bez oznaczonego miejsca parkingowego przeznaczonego dla osób z niepełnosprawnościami
  • Osoby poruszające się na wózku mogą do obiektu wejść wejściem głównym bez pokonywania podjazdu
  • Obiekt posiada 2 jednostki mieszkalne dedykowane dla osób z niepełnosprawnościami
  • Hotel posiada kompleks sportowo – wypoczynkowy z basenem, SPA i strefami wypoczynkowymi bardzo dobrze przystosowany dla osób z niepełnosprawnościami
  • Wszystkie pomieszczenia usługowe hotelu są dostępne i dobrze przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami
  1. Plac przed obiektem, parking i wjazd

Na parkingu przy obiekcie nie ma miejsca oznaczonego dla osób z niepełnosprawnościami. Parking jest bardzo duży. Miejsca parkingowe znajdują się w bliskiej odległości od wejścia głównego do budynku. Nawierzchnia parkingu oraz chodnika spełnia żądane parametry. Niestety plac nie posiada elementów małej architektury, które ułatwiałyby poruszanie się i osobom niewidzącym i niedowidzącym. Elementy małej architektury (kosze na śmieci, ławki itp.) ustawione są w sposób nie utrudniający przejścia osobom niedowidzącym i niewidomym oraz poruszającym się na wózku inwalidzkim.

  1. Wejście do budynku

Wejście do obiektu jest przystosowane dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Powierzchnia placu przed budynkiem wykonana jest z materiału umożliwiającego swobodne poruszanie się osób na wózku inwalidzkim. Osoba ta może do obiektu wejść wejściem głównym i nie trzeba pokonywać podjazdu. Obiekt jest zamykany w nocy i w celu wejścia do środka należy zadzwonić domofonem, jest on jednak umiejscowiony na wysokości około 150 cm, co może stanowić utrudnienie dla osób z niepełnosprawnościami (na szczęście drzwi obiektu są przeszklone i obsługa widzi, czy ktoś próbuje wejść do obiektu).

  1. Recepcja i hall główny

Stanowisko recepcyjne jest częściowo dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Recepcja jest bardzo dobrze doświetlona oraz posiada odcinek lady o wysokości nie wyższej niż 90 cm. Recepcja nie posiada stanowiskowej pętli indukcyjnej. Recepcja znajduje się w pobliżu głównego wejścia i hallu, który jest przestronny. Podłoga hallu umożliwia swobodne poruszanie osobom poruszającym się na wózku inwalidzkim.

  1. Komunikacja pozioma i pionowa

Obiekt umożliwia osobom poruszającym się na wózku inwalidzkim samodzielne skorzystanie, bez pokonywania barier architektonicznych z: recepcji, jednostek mieszkalnych, restauracji hotelowej, baru, toalet ogólnodostępnych, kompleksu basenowego ze „strefą relaksu”, siłowni, sal konferencyjnych oraz gabinety SPA. Obiekt jest wyposażony jest w windę, do której dostęp umożliwiony jest z każdej kondygnacji użytkowej. Winda wyposażona jest w informację głosową oraz oznakowania dla osób niewidomych. Schody wyposażone są w jednostronne poręcze, nie posiadają kontrastowych oznaczeń wzdłuż krawędzi. Korytarze i hall główny nie posiadają udogodnień dla osób niedowidzących i niewidomych (ścieżek dotykowych).

  1. Jednostki mieszkalne

Obiekt posiada 2 jednostki mieszkalne dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, numery pokoi są podświetlane, co umożliwia łatwiejsze ich dostrzeżenie. Pokoje są przestronne, posiada zalecane przestrzenie manewrowe. Meble w pokojach są częściowo przygotowane dla osób z niepełnosprawnościami, pokoje są także wyposażone w instalację przywoławczą. Część sanitarna posiada wymagane przestrzenie manewrowe. Umywalka jest odpowiednio zawieszona z miejscem na podjazd dla osoby na wózku.Lustro nad umywalką zawieszone jest na wysokości 93 cm. Łazienka wyposażona jest w kabinę prysznicową niezamkniętą, o dużej powierzchni wyposażoną w siedzenie, 1 poręcz, baterie i słuchawkę (cały asortyment kabiny zawieszony jest na tej samej ścianie, co może sprawiać problemy w obsłudze osobom z niepełnosprawnościami). Podłoga kabiny jest na poziomie podłogi łazienki,posiada próg zabezpieczający przed wyciekiem wody wysokości ok 2 cm. Łazienka wyposażona jest też w miskę ustępową o zalecanej wysokości, z wystarczającą przestrzenią manewrową.

  1. Pomieszczenia gastronomiczne i pozostałe dostępne dla gości hotelowych

Restauracja i bar hotelowy są dostosowane dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Pomieszczenia te posiadają wystarczające przestrzenie manewrowe. Menu i karty dań nie posiadają opisu w alfabecie Braille’a. Obiekt posiada ogólnodostępną toaletę, która jest dostosowana do potrzeb osób na wózku inwalidzkim. Bardzo dużym plusem obiektu jest kompleks basenowy z atrakcjami, które są dobrze przystosowane i dostępne dla osób z niepełnosprawnościami. Basen wyposażony jest w „strefę relaksu” zawierającą sauny, łaźnie, tepidarium i siłownię, które w całości są dostępne dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim, co jest bardzo rzadką sytuacją. Dostępne są także salony SPA.

  1. Podsumowanie

Hotel jest bardzo dobrze przystosowany dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Posiada 2 jednostki mieszkalne dedykowane dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Osoby z niepełnosprawnościami mogą skorzystać z wielu atrakcji hotelu, co jest rzadką sytuacją.Obiektowi brakuje pewnych elementów wyposażenia dla osób niewidomych, niedowidzących i niedosłyszących.

  • hotel-img
  • hotel-img
  • hotel-img
  • hotel-img
  • hotel-img
  • hotel-img
hotel-imghotel-imghotel-imghotel-imghotel-imghotel-img

Tutaj jesteśmy:

Pokonać Bariery Architektoniczne

Raport na temat dostosowania obiektów noclegowych

Raport nt dostosowania obiektów noclegowych

Pin It on Pinterest

Udostępnij