Hotel GAL

33-100 Tarnów, Dworcowa 5
(Average 0 of 0 Ratings)

Zabytkowy Hotel Gal w Tarnowie zaprasza do skorzystania ze swojej bogatej oferty. Zapewniamy Państwu komfortowy wypoczynek w wygodnych pokojach, a także dodatkowe atrakcje. Zachęcamy do skorzystania z nowoczesnego hotelowego SPA i z dobrze wyposażonej sali fitness.

Hotel GAL, znajdujący się przy ul. Dworcowej 5, to odnowiony obiekt znajdujący się w kamienicy dawnego Hotelu Polskiego, który był chlubą Tarnowa. Hotel ten powstał w 1904 roku i jest budowlą wzniesioną w stylu secesyjnym na zlecenie Michała Mikosia, znanego tarnowskiego przedsiębiorcy.

Cała okolica Hotelu Gal, wraz z samym hotelem, poszczycić może się zabytkową architekturą. Właśnie dlatego hotel i dworcowy zespół urbanistyczny całej ulicy Dworcowej figurują w Rejestrze Zabytków od 1.12.1975 roku, pod numerem A-80.

ADRES:

ul. Dworcowa 5

33-100 Tarnów

TELEFON

tel. 14 688-99-30

fax. 14 688-99-31

Nasze informacje o Hotelu GAL

  • Obiekt w centrum miasta, sąsiadujący z dworcem kolejowym i autobusowym.
  • Osoby poruszające się na wózku mogą do obiektu wejść wejściem bocznym, pokonując podjazd.
  • Hotel posiada 1 jednostkę mieszkalną dedykowaną dla osób z niepełnosprawnościami.
  1. Plac przed obiektem, parking i wjazd

Na parkingu przy obiekcie nie ma miejsca oznaczonego i przystosowanego dla osób z niepełnosprawnościami. Parking jest prostopadły do drogi. Miejsca parkingowe znajdują się w bliskiej odległości do wejścia głównego do budynku. Nawierzchnia parkingu oraz chodnika nie sprawia problemów osobom poruszającym się na wózku inwalidzkim. Plac nie posiada elementów małej architektury, które ułatwiałyby poruszanie się i osobom niewidzącym i niedowidzącym. Elementy małej architektury (kosze na śmieci, ławki itp.) ustawione są w sposób nie utrudniający przejścia osobom niedowidzącym i niewidomym oraz poruszającym się na wózku inwalidzkim.

  1. Wejście do budynku

Wejście do obiektu jest przystosowane dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim, jednakże nie jest to wejście główne. Wejście dla osoby poruszającej się na wózku inwalidzkim znajduje się z drugiej strony budynku. Powierzchnia przed budynkiem wykonana jest z materiału umożliwiającego swobodne poruszanie się osób na wózku inwalidzkim. Aby wejść do obiektu osoba poruszająca się na wózku inwalidzkim musi pokonać pochylnię o wysokości około 15 cm i długości 3,5 m, posiadającą odpowiednie nachylenie.Nawierzchnia pochylni wykonana jest z terakoty zewnętrznej, antypoślizgowej.

  1. Recepcja i hall główny

Stanowisko recepcyjne jest niedostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Recepcja nie posiada lady o wysokości nie wyższej niż 90 cm oraz podjazdu dla osób na wózku inwalidzkim. Recepcja nie posiada także stanowiskowej pętli indukcyjnej. Recepcja znajduje się w pobliżu głównego wejścia i hallu, który jest przestronny. Podłoga hallu umożliwia swobodne poruszanie się przez osoby poruszające się na wózku inwalidzkim.

  1. Komunikacja pozioma i pionowa

Obiekt umożliwia osobom poruszającym się na wózku inwalidzkim samodzielne skorzystanie, bez pokonywania barier architektonicznych z: recepcji, jednostek mieszkalnych, restauracji hotelowej, baru, toalet ogólnodostępnych. Obiekt wyposażony jest w windę spełniającą zalecane parametry,wyposażoną w oznakowania dla osób niewidomych oraz informację głosową. Schody wyposażone są w jednostronną poręcz oraz nie posiadają kontrastowych oznaczeń wzdłuż krawędzi. Korytarze i hall główny nie posiadają udogodnień dla osób niedowidzących i niewidomych (ścieżek dotykowych).

  1. Jednostki mieszkalne

Obiekt posiada 1 jednostkę mieszkalna dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Pokój jest przestronny, posiada zalecane przestrzenie manewrowe oraz odpowiednio przystosowane meble(obniżone półki, przestrzeń przy stole, biurku). Część sanitarna posiada wymagane przestrzenie manewrowe. Umywalka jest odpowiednio zawieszona z miejscem na podjazd dla osoby na wózku, lustro nad umywalką znajduje się na wysokości 120 cm i nie jest uchylne. Łazienka wyposażona jest w kabinę prysznicową niezamkniętą, wyposażoną w odpowiednio umiejscowione siedzenie, baterię i poręcz. Podłoga kabiny jest na poziomie podłogi łazienki i nie posiada progu. Toaleta wyposażona w miskę ustępową o zalecanej wysokości, z wystarczającą przestrzenią manewrową, przy misce ustępowej umiejscowione są dwie poręcze.

  1. Pomieszczenia gastronomiczne i pozostałe dostępne dla gości hotelowych

Restauracja i bar hotelowy są dostosowane dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Pomieszczenia te są posiadają stoły o odpowiednich wysokościach oraz wystarczające przestrzenie manewrowe. Menu i karty dań nie posiadają opisu w alfabecie Braille’a. Obiekt posiada ogólnodostępną toaletę, która jest dostosowana do potrzeb osób na wózku inwalidzkim.

  1. Podsumowanie

Hotel jest dobrze przystosowany dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Brakuje mu tylko odpowiednio przystosowanej recepcji. Obiektowi brakuje również elementów wyposażenia dla osób niewidomych, niedowidzących i niedosłyszących.

  • hotel-img
  • hotel-img
  • hotel-img
  • hotel-img
  • hotel-img
  • hotel-img
hotel-imghotel-imghotel-imghotel-imghotel-imghotel-img

Tutaj jesteśmy:

Pokonać Bariery Architektoniczne

Raport na temat dostosowania obiektów noclegowych

Raport nt dostosowania obiektów noclegowych

Pin It on Pinterest

Udostępnij