Hotel Helan – Zakopane

ul. Stara Pardałówka 6, 34 500 Zakopane
(Average 0 of 0 Ratings)

Helan to wyjątkowy punkt na mapie Zakopanego. Dzięki okolicy pełnej zieleni odnajdziesz tu ciszę i spokój. Regionalny wystrój , przytulne wnętrza sprawią, że poczujesz się jak u siebie. Profesjonalna i życzliwa obsługa dołoży wszelkich starań aby urlop pod Giewontem pozostał na długo w Twojej pamięci i abyś wracał do nas jako Przyjaciel domu.

ADRES:

ul. Stara Pardałówka 6

34-500 Zakopane

TELEFON

Tel: 00 48 18 20 199 11

Fax: 00 48 18 20 199 11

Nasze informacje o Hotelu Helan

  • Za hotelem znajduje się duży parking z dwoma miejscami parkingowymi przeznaczonymi dla osób z niepełnosprawnościami
  • Osoby poruszające się na wózku mogą do obiektu wejść wejściem głównym pokonując wcześniej podjazd
  • Obiekt posiada 1 jednostkę mieszkalną dedykowaną dla osób z niepełnosprawnościami
  • Wszystkie pomieszczenia usługowe hotelu są dostępne dla osób z niepełnosprawnościami
  • Hotel posiada bardzo dobrze utrzymane otoczenie zewnętrzne z tarasem, placem zabaw i paleniskiem dostępne dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim
  1. Plac przed obiektem, parking i wjazd

Na parkingu przy obiekcie znajdują się 2 miejsca oznaczone i prawidłowo przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami. Parking jest duży i znajduje się z tyłu obiektu. Miejsca parkingowe znajdują się w odległości około 10 m od podjazdu umożliwiającego dojazd do wejścia głównego do budynku. Nawierzchnia parkingu oraz chodnika spełnia żądane parametry. Niestety plac nie posiada elementów małej architektury, które ułatwiałyby poruszanie się i osobom niewidzącym i niedowidzącym, wieczorami plac oświetlają lampki ledowe, prowadzące z parkingu w stronę wejścia głównego. Elementy małej architektury (kosze na śmieci, ławki itp.) ustawione są w sposób nie utrudniający przejścia osobom niedowidzącym i niewidomym oraz poruszającym się na wózku inwalidzkim.

  1. Wejście do budynku

Wejście do obiektu jest przystosowane dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Powierzchnia placu przed budynkiem wykonana jest z materiału umożliwiającego swobodne poruszanie się osób na wózku inwalidzkim.Osoba ta może do obiektu wejść wejściem głównym i musi pokonać prawidłowo wykonany podjazd o długości około 30 metrów i wysokości około 200 cm.

  1. Recepcja i hall główny

Stanowisko recepcyjne jest częściowo dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Recepcja dysponuje osobnym wydzielonym miejscem do obsługi osób z niepełnosprawnościami.Recepcja jest bardzo dobrze doświetlona, ale nie posiada stanowiskowej pętli indukcyjnej. Recepcja znajduje się w pobliżu głównego wejścia i hallu, który jest przestronny. Podłoga hallu umożliwia swobodne poruszanie osobom poruszającym się na wózku inwalidzkim.

  1. Komunikacja pozioma i pionowa

Obiekt umożliwia osobom poruszającym się na wózku inwalidzkim skorzystanie, bez pokonywania barier architektonicznych z następujących pomieszczeń: recepcji, jednostek mieszkalnych, restauracji hotelowej, baru, toalet ogólnodostępnych, sali konferencyjnej, bawialni, sali gier i tarasu. Obiekt posiada windę, która informuje o poziomie kondygnacji, ale zarazem wyposażona jest w dotykowy panel sterowania, który może sprawiać problemy w użyciu przez osoby niewidome i niedowidzące.Korytarze i hall główny nie posiadają udogodnień dla osób niedowidzących i niewidomych (ścieżek dotykowych), jednakże schody wewnątrz hotelu oraz korytarze oświetlone są lampkami wskazującymi stopnie i kierunek.

  1. Jednostki mieszkalne

Obiekt posiada 1 jednostkę mieszkalną dostosowaną do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Pokój jest bardzo przestronny, posiada zalecane przestrzenie manewrowe. Meble w pokojach są częściowo przygotowane dla osób z niepełnosprawnościami. Część sanitarna posiada wymagane przestrzenie manewrowe. Umywalka jest odpowiednio zawieszona z miejscem na podjazd dla osoby na wózku.Lustro nad umywalką zawieszone jest na odpowiedniej wysokości i jest uchylne. Łazienka wyposażona jest w kabinę prysznicową niezamkniętą,wyposażoną w siedzenie z uchwytem, baterie i słuchawkę. Podłoga kabiny jest na poziomie podłogi łazienki. Łazienka wyposażona jest też w miskę ustępową o zalecanej wysokości, z wystarczającą przestrzenią manewrową. Przy misce ustępowej znajdują się poręcze po obu stronach miski.

  1. Pomieszczenia gastronomiczne i pozostałe dostępne dla gości hotelowych

Restauracja jest dostosowana dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Pomieszczenie to posiada wystarczające przestrzenie manewrowe. Menu i karty dań nie posiadają opisu w alfabecie Braille’a. Obiekt posiada ogólnodostępną toaletę częściowo dostosowaną do potrzeb osób na wózku inwalidzkim, jednakże toaleta ta nie posiada poręczy. Obiekt posiada dodatkowo bardzo ładny i przestronny taras. Także plac zabaw i palenisko znajdujące się na zewnątrz hotelu są dostępne dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim.

  1. Podsumowanie

Hotel jest dobrze przystosowany dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim.Posiada 1 jednostkę mieszkalną dedykowaną dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim, która jest bardzo dobrze przygotowana.Obiektowi brakuje pewnych elementów wyposażenia dla osób niewidomych, niedowidzących i niedosłyszących.

  • hotel-img
  • hotel-img
  • hotel-img
  • hotel-img
  • hotel-img
  • hotel-img
  • hotel-img
hotel-imghotel-imghotel-imghotel-imghotel-imghotel-imghotel-img

Tutaj jesteśmy:

Pokonać Bariery Architektoniczne

Raport na temat dostosowania obiektów noclegowych

Raport nt dostosowania obiektów noclegowych

Pin It on Pinterest

Udostępnij