HOTEL MERCURE KASPROWY ZAKOPANE

34-500 Zakopane, Szymaszkowa 1
(Average 0 of 0 Ratings)

fot1Hotel Mercure Kasprowy Zakopane to trzygwiazdkowy hotel usytuowany na rozległej i pięknej Polanie Szymoszkowej. Dzięki otoczeniu górskiej przyrody i przepięknych podhalańskich krajobrazów wypoczynek w Hotelu Mercure Kasprowy Zakopane to doskonały wybór zarówno latem jak i zimą.

W pobliżu znajduje się sezonowe kąpielisko z wodą termalną, dwie linie kolei krzesełkowych i otwierany sezonowo wyciąg taśmowy dla dzieci. Oferujemy komfortowe noclegi w 288 nowocześnie wyposażonych pokojach, z okien których rozpościera się zapierający dech w piersiach widok na panoramę Tatr. Hotel słynie z doskonałej kuchni, której spróbować można w jednej z trzech hotelowych restauracji. Do swojej dyspozycji goście hotelu mają kryty basen, saunę, centrum fitness i korty tenisowe.

ADRES

ul. Szymaszkowa,

34-500 Zakopane

TELEFON

tel: (0048) 18 202 40 23, 18 202 40 22, 18 202 40 65

fax: (0048) 18 202 40 24

STRONA WWW

www.kasprowy.pl

Nasze informacje o Hotelu MERCURE KASPROWY ZAKOPANE

  • Przed obiektem znajdują się 2 miejsca oznaczone i dostosowane dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami
  • Wejście do obiektu jest przystosowane dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim
  • Winda w większości spełnia zalecane standardy
  • Obiekt posiada 4 jednostki mieszkalne dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami
  • Restauracja i bar hotelowy są dostosowane dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim
  1. Plac przed obiektem, parking i wjazd

Przed obiektem znajdują się 2 miejsca oznaczone i dostosowane dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Parking jest prostopadły do drogi a miejsca spełniają zalecane parametry (szerokość 3,6 m, długość 5 m). Miejsca te znajdują się w odległości około 10 m od wejścia głównego do budynku, a nawierzchnia zatoczki oraz chodnika również spełnia żądane parametry. Jedyną rzeczą mogącą sprawiać problemy jest biletomat przy wjeździe na parking, który wg. oceny ankietera jest trudnodostępny. Niestety plac nie posiada elementów małej architektury, które ułatwiałyby poruszanie się i osobom niewidzącym i niedowidzącym.

  1. Wejście do budynku

Wejście do obiektu jest przystosowane dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Powierzchnia przed budynkiem wykonana jest z materiału umożliwiającego swobodne poruszanie się osób na wózku inwalidzkim.Osoba ta może do obiektu wejść wejściem głównym, które jest na poziomie placu przed obiektem. Nie trzeba pokonywać podjazdu ani rampy.

  1. Recepcja i hall główny

Stanowisko recepcyjne nie jest prawidłowo dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Recepcja nie posiada stanowiskowej pętli indukcyjnej. Nie posiada lady o wysokości nie wyższej niż 90 cm ani podjazdu dla osób na wózku inwalidzkim. Recepcja znajduje się w pobliżu głównego wejścia i hallu, który jest przestronny. Podłoga hallu umożliwia swobodne poruszanie się przez osoby poruszające się na wózku inwalidzkim.

  1. Komunikacja pozioma i pionowa

Obiekt umożliwia osobom poruszającym się na wózku inwalidzkim samodzielne skorzystanie, bez pokonywania barier architektonicznych z: recepcji, jednostek mieszkalnych, restauracji hotelowej, baru, toalet ogólnodostępnych, basenu, salonu masażu, sal konferencyjnych i tarasu. Obiekt wyposażony jest w windę, spełniającą zalecane standardy. Schody wyposażone są w obustronne poręcze oraz kontrastowe oznaczenia wzdłuż krawędzi, stopnie posiadają powierzchnię antypoślizgową. Korytarze i hall główny nie posiadają udogodnień dla osób niedowidzących i niewidomych (ścieżek dotykowych).

  1. Jednostki mieszkalne

Obiekt posiada 4 jednostki mieszkalne dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Pokoje są przestronne, posiadają zalecane przestrzenie manewrowe oraz odpowiednio dostosowane meble, umożliwiające skorzystanie z nich osobom poruszającym się na wózku inwalidzkim. Część sanitarna posiada wymagane przestrzenie manewrowe. Umywalka jest odpowiednio obniżona z miejscem na podjazd dla osoby na wózku. Łazienka wyposażona jest w wannę i kabinę prysznicową. Wanna jest odpowiednio obniżona, ale nie spełnia wszystkich zaleceń. Kabina prysznicowa to kabina niezamknięta, wyposażona w odpowiednio umiejscowione siedzenie, poręcze, baterie i słuchawkę. Podłoga kabiny jest na poziomie podłogi łazienki i nie posiada progu. Toaleta wyposażona jest w miskę ustępową o zalecanej wysokości, z wystarczającą przestrzenią manewrową.

  1. Pomieszczenia gastronomiczne i pozostałe dostępne dla gości hotelowych

Restauracja i bar hotelowy są dostosowane dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Pomieszczenia te są posiadają stoły o odpowiednich wysokościach oraz wystarczające przestrzenie manewrowe. Menu i karty dań nie posiadają opisu w alfabecie Braille’a. Wszystkie pomieszczenia dostępne dla gości hotelowych są również dostępne dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim.

  1. Podsumowanie

Hotel jest dobrze przystosowany dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim (brakuje mu tylko odpowiednio przystosowanej recepcji). W obiekcie są 4 jednostki mieszkalne, które spełniają zalecenia, co jest rzadką sytuacją. Obiektowi brakuje jednak pewnych elementów wyposażenia dla osób niewidomych, niedowidzących i niedosłyszących.

  • hotel-img
  • hotel-img
hotel-imghotel-img

Tutaj jesteśmy:

Pokonać Bariery Architektoniczne

Raport na temat dostosowania obiektów noclegowych

Raport nt dostosowania obiektów noclegowych

Pin It on Pinterest

Udostępnij