Hotel QUBUS Kraków

ul. Nadwiślańska 6, 30-527 Kraków
(Average 0 of 0 Ratings)

Qubus Hotel Kraków położony jest tuż obok zabytkowej dzielnicy Kazimierz. Do dyspozycji Gości oddanych zostało aż 195 luksusowo wyposażonych pokoi. Obiekt oferuje także nowoczesne centrum fitness z sauną, jacuzzi oraz przeszklonym basenem z widokiem na Stare Miasto. Niebywałą atrakcją są także rejsy po Wiśle hotelową Q-Łódką, które odbywają się w okresie od 1. kwietnia do 31. października.

ADRES

ul. Nadwiślańska 6

30-527 Kraków

TELEFON

tel.: +48 12 374 5 100

fax.: +48 12 374 5 200

Nasze informacje o Hotelu QUBUS w Krakowie

  • Pod obiektem znajduje się duży parking podziemny posiadający 2 miejsca oznaczone i dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami
  • Z parkingu podziemnego do obiektu można wejść za pomocą windy
  • Obiekt wyposażony jest w windę, która spełnia zalecane standardy, m.in. posiada informację głosową dla osób niewidomych
  • Obiekt posiada 3 jednostki mieszkalne dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami
  • Restauracja i bar hotelowy są dostosowane dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim, Menu i karty dań nie posiadają opisu w alfabecie Braille’a.

 

  1. Plac przed obiektem, parking i wjazd

Pod obiektem znajduje się duży parking podziemny posiadający 2 miejsca oznaczone i dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami. Parking jest ukośny do drogi, a miejsca parkingowe znajdują się w odległości około 5 m od wejścia do budynku. Nawierzchnia zatoczki oraz chodnika umożliwia osobie poruszającej się na wózku swobodne poruszanie się. Niestety plac nie posiada elementów małej architektury, które ułatwiałyby poruszanie się osobom niewidzącym i niedowidzącym (ścieżki dotykowe i urządzenia głosowe). Kosze na śmieci, ławki, znaki drogowe ustawione są w sposób nie utrudniający poruszania się osobom niedowidzącym i niewidomym oraz poruszającym się na wózku inwalidzkim.

  1. Wejście do budynku

Wejście do obiektu jest przystosowane dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim i jest to wejście główne. Powierzchnia przed budynkiem wykonana jest z materiału umożliwiającego swobodne poruszanie się osób na wózku inwalidzkim. Wejście do hotelu jest na tym samym poziomie co plac przed obiektem i nie trzeba pokonywać podjazdu. Z parkingu podziemnego do obiektu można wejść za pomocą windy.

  1. Recepcja i hall główny

Stanowisko recepcyjne jest częściowo dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Recepcja nie posiada stanowiskowej pętli indukcyjnej. Recepcja posiada odcinek lady o wysokości nie wyższej jak 90 cm z wydzielonym miejscem z podjazdem dla osób na wózku inwalidzkim. Recepcja znajduje się w pobliżu głównego wejścia i hallu, który jest przestronny. Podłoga hallu umożliwia swobodne poruszanie się przez osoby poruszające się na wózku inwalidzkim.

  1. Komunikacja pozioma i pionowa

Obiekt umożliwia osobom poruszającym się na wózku inwalidzkim samodzielne skorzystanie, bez pokonywania barier architektonicznych z: recepcji, jednostek mieszkalnych, restauracji hotelowej, baru, toalet ogólnodostępnych, sal konferencyjnych, salonu fryzjerskiego, siłowni oraz sauny. Obiekt wyposażony jest w windę, która spełnia zalecane standardy, m.in. posiada informację głosową dla osób niewidomych. Schody wyposażone są w jednostronne poręcze. Stopnie posiadają powierzchnię antypoślizgową, lecz nie posiadają kontrastowych oznaczeń wzdłuż krawędzi stopni. Korytarze i hall główny nie posiadają udogodnień dla osób niedowidzących i niewidomych (ścieżek dotykowych).

  1. Jednostki mieszkalne

Obiekt posiada 3 jednostki mieszkalne dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Pokoje są przestronne, posiadają zalecane przestrzenie manewrowe oraz odpowiednio dostosowane meble, umożliwiające skorzystanie z nich osobom poruszającym się na wózku inwalidzkim. Część sanitarna posiada wymagane przestrzenie manewrowe, uchwyty oraz umiejscowienie wyposażenia. Umywalka jest odpowiednio zawieszona z miejscem na podjazd dla osoby na wózku. Łazienka wyposażona jest w kabinę prysznicową. Jest to kabina niezamknięta, wyposażona w odpowiednio umiejscowione siedzenie, poręcze, baterie i słuchawkę. Podłoga kabiny jest na poziomie podłogi łazienki. Toaleta wyposażona jest w miskę ustępową o zalecanej wysokości z wystarczającą przestrzenią manewrową oraz potrzebne uchwyty.

  1. Pomieszczenia gastronomiczne i pozostałe dostępne dla gości hotelowych

Restauracja i bar hotelowy są dostosowane dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Pomieszczenia te są posiadają stoły o odpowiednich wysokościach oraz wystarczające przestrzenie manewrowe. Menu i karty dań nie posiadają opisu w alfabecie Braille’a. Wszystkie pomieszczenia dostępne dla gości hotelowych są również dostępne dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim. W obiekcie znajduje się dodatkowo 1 toaleta ogólnodostępna, przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami.

  1. Podsumowanie

Hotel jest bardzo dobrze przystosowany dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim. W obiekcie są3 jednostki mieszkalne, które spełniają zalecenia. Obiektowi brakuje jednak pewnych elementów wyposażenia dla osób niewidomych, niedowidzących i niedosłyszących.

 

 

 

 

  • hotel-img
  • hotel-img
  • hotel-img
  • hotel-img
  • hotel-img
  • hotel-img
hotel-imghotel-imghotel-imghotel-imghotel-imghotel-img

Tutaj jesteśmy:

Pokonać Bariery Architektoniczne

Raport na temat dostosowania obiektów noclegowych

Raport nt dostosowania obiektów noclegowych

Pin It on Pinterest

Udostępnij