Ośrodek Uzdrowiskowy „Biawena”

38-316 Wysowa-Zdrój 107
(Average 0 of 0 Ratings)

Ośrodek Uzdrowiskowy „Biawena” oferuje do Państwa dyspozycji 190 miejsc w pokojach: 1, 2, 3 i 4 osobowych, studiach 1+1 (dwa pokoje 1-osobowe, wspólny przedpokój, łazienka), studiach 2 + 2 (dwa pokoje 2-osobowe, wspólny przedpokój i łazienka) oraz w apartamentach. Standardowo wszystkie pokoje posiadają łazienkę, balkon i TV.

ADRES

Ośrodek Uzdrowiskowy „Biawena”

38-316 Wysowa-Zdrój 107

TELEFON

tel: +48 18 353-20-96

tel: +48 18 353-24-83

Nasze informacje o Ośrodku Uzdrowiskowym „BIAWENA”

  • Parking jest duży, jednak nie posiada miejsca oznaczonego dla osób z niepełnosprawnościami
  • Wejście do obiektu jest przystosowane dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim
  • Stanowisko recepcyjne nie jest dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami
  • Obiekt posiada 8 jednostek mieszkalnych dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami
  • Restauracja i bar hotelowy są dostosowane dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim

 

1. Plac przed obiektem, parking i wjazd

Na parkingu przy obiekcie nie ma miejsca oznaczonego dla osób z niepełnosprawnościami. Parking jest duży, otaczający hotel z wielu stron. Miejsca parkingowe znajdują się w bliskiej odległości od wejścia głównego do budynku. Nawierzchnia parkingu oraz chodnika spełnia żądane parametry. Niestety plac nie posiada elementów małej architektury, które ułatwiałyby poruszanie się i osobom niewidzącym i niedowidzącym. Elementy małej architektury (kosze na śmieci, ławki itp.) ustawione są w sposób nie utrudniający przejścia osobom niedowidzącym i niewidomym oraz poruszającym się na wózku inwalidzkim.
2. Wejście do budynku
Wejście do obiektu jest przystosowane dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Powierzchnia placu przed budynkiem wykonana jest z materiału umożliwiającego swobodne poruszanie się osób na wózku inwalidzkim.Osoba ta może do obiektu wejść wejściem głównym. Aby wejść do obiektu osoba poruszająca się na wózku inwalidzkim musi pokonać podjazd wysokości około 150 cm. Podjazd ten spełnia żądane parametry nachylenia i bezpieczeństwa, dodatkowo po zmroku jest oświetlony.
3. Recepcja i hall główny
Stanowisko recepcyjne nie jest dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Recepcja nie posiada odcinka lady o wysokości nie wyższej niż 90 cm, blat recepcji ma wysokość 110 cm. Recepcja nie posiada także stanowiskowej pętli indukcyjnej i znajduje się za szybą co dodatkowo utrudnia komunikację. Recepcja znajduje się w pobliżu głównego wejścia i hallu, który jest przestronny. Podłoga hallu umożliwia swobodne poruszanie się przez osoby poruszające się na wózku inwalidzkim.
4. Komunikacja pozioma i pionowa
Obiekt umożliwia osobom poruszającym się na wózku inwalidzkim samodzielne skorzystanie, bez pokonywania barier architektonicznych z: recepcji, jednostek mieszkalnych, restauracji hotelowej, baru, basenu, bazy zabiegowej, świetlicy oraz tenisa stołowego i bilardu. Obiekt jest wyposażony jest w windę, która jest wyposażona w sygnalizację słowną oraz oznakowana Braillem dla osób niewidomych. Schody wyposażone są w obustronne poręcze i kontrastowe oznaczenia wzdłuż krawędzi. Korytarze i hall główny nie posiadają udogodnień dla osób niedowidzących i niewidomych (ścieżek dotykowych).
5. Jednostki mieszkalne
Obiekt posiada 8 jednostek mieszkalnych dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Pokoje są przestronne, posiadają zalecane przestrzenie manewrowe. Meble w pokojach są częściowo przygotowane dla osób z niepełnosprawnościami. Mankamentem jest nienajlepsze ułożenie mebli oraz wysokie wieszaki i zbyt niskie stoliki. Część sanitarna posiada wymagane przestrzenie manewrowe. Umywalka jest odpowiednio zawieszona z miejscem na podjazd dla osoby na wózku, lustro nad umywalką umiejscowione za wysoko (wys. 110 cm) i niestety nie jest uchylne. Łazienka wyposażona jest w kabinę prysznicową niezamkniętą, wyposażoną w odpowiednio umiejscowione siedzenie, poręcze, baterie i słuchawkę. Podłoga kabiny jest na poziomie podłogi łazienki i nie posiada progu. Toaleta wyposażona w miskę ustępową o zalecanej wysokości, z wystarczającą przestrzenią manewrową.
6. Pomieszczenia gastronomiczne i pozostałe dostępne dla gości hotelowych
Restauracja i bar hotelowy są dostosowane dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Pomieszczenia te posiadają wystarczające przestrzenie manewrowe. Menu i karty dań nie posiadają opisu w alfabecie Braille’a.
7. Podsumowanie
Obiekt jest dobrze przystosowany dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Mankamentem jest jednak niedostosowana recepcja oraz nienajlepsze ułożenie mebli w pokojach. Posiada aż 8 jednostek mieszkalnych dedykowanych dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim, co jest rzadką sytuacją. Obiektowi brakuje elementów wyposażenia dla osób niewidomych, niedowidzących i niedosłyszących.
  • hotel-img
  • hotel-img
  • hotel-img
  • hotel-img
  • hotel-img
  • hotel-img
  • hotel-img
  • hotel-img
hotel-imghotel-imghotel-imghotel-imghotel-imghotel-imghotel-imghotel-img

Tutaj jesteśmy:

Pokonać Bariery Architektoniczne

Raport na temat dostosowania obiektów noclegowych

Raport nt dostosowania obiektów noclegowych

Pin It on Pinterest

Udostępnij