ParkHotel Łysoń

34-120 Inwałd, ul. Wadowicka 169 a
(Average 0 of 0 Ratings)

ParkHotel Łysoń to nowoczesny 4-gwiazdkowy hotel położony w miejscowości Inwałd, w bezpośrednim sąsiedztwie Inwałd Parku, tuż przy głównej trasie Kraków – Wadowice – Bielsko-Biała.Do dyspozycji naszych gości oddajemy 41 komfortowo urządzonych, klimatyzowanych pokoi oraz 2 luksusowe apartamenty. Wszystkie wyposażone są w pełen węzeł sanitarny, garderobę, TV-Sat, telefon oraz bezprzewodowy dostęp do internetu. Hotel posiada całodobowy strzeżony parking na 120 miejsc.

ADRES:

ul. Wadowicka 169 a, Inwałd 34-120 Andrychów

TELEFON

tel.: 33 875-74-00 fax: 33 875-74-04

Nasze informacje o ParkHotel Łysoń

  • Przestronny parking jednak brak miejsca oznaczonego dla osób z niepełnosprawnościami
  • Wejście do obiektu jest przystosowane dla osób poruszających się nawózku inwalidzkim
  • Stanowisko recepcyjne jest dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami
  • Windy spełniają zalecane standardy
  • Hotel posiada 1 przestronną jednostkę mieszkalną dla osób z niepełnosprawnościami
  1. Plac przed obiektem, parking i wjazd

Na parkingu przy obiekcie nie ma miejsca oznaczonego dla osób z niepełnosprawnościami. Parking jest ukośny do drogi. Miejsca parkingowe znajdują się tuż przy wejściu głównym do budynku. Nawierzchnia parkingu oraz chodnika spełnia żądane parametry. Niestety plac nie posiada elementów małej architektury, które ułatwiałyby poruszanie się i osobom niewidzącym i niedowidzącym. Elementy małej architektury (kosze na śmieci, ławki itp.) ustawione są w sposób nie utrudniający przejścia osobom niedowidzącym i niewidomym oraz poruszającym się na wózku inwalidzkim.

  1. Wejście do budynku

Wejście do obiektu jest przystosowane dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Powierzchnia przed budynkiem wykonana jest z materiału umożliwiającego swobodne poruszanie się osób na wózku inwalidzkim.Osoba ta może do obiektu wejść wejściem głównym, które jestna poziomie placu przed obiektem i nie wymaga pokonania pochylni.

  1. Recepcja i hall główny

Stanowisko recepcyjne jest dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Recepcja posiada ladę o wysokości nie wyższej niż 90 cm, oraz osobne, wydzielone stanowisko dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Recepcja nie posiada także stanowiskowej pętli indukcyjnej. Recepcja znajduje się w pobliżu głównego wejścia i hallu, który jest przestronny. Podłoga hallu umożliwia swobodne poruszanie się przez osoby poruszające się na wózku inwalidzkim.

  1. Komunikacja pozioma i pionowa

Obiekt umożliwia osobom poruszającym się na wózku inwalidzkim samodzielne skorzystanie, bez pokonywania barier architektonicznych z: recepcji, jednostek mieszkalnych, restauracji hotelowych, baru i salonu masażu oraz plac zabaw dla dzieci. Obiekt wyposażony jest w windę, spełniającą zalecane standardy, jednakże nie wyposażoną w oznakowania dla osób niewidomych oraz bez informacji głosowej. Schody wyposażone są w obustronne poręcze oraz kontrastowe oznaczenia wzdłuż krawędzi. Korytarze i hall główny nie posiadają udogodnień dla osób niedowidzących i niewidomych (ścieżek dotykowych).

  1. Jednostki mieszkalne

Obiekt posiada 1 jednostkę mieszkalną dostosowaną do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Pokój jest przestronny, posiada zalecane przestrzenie manewrowe, jednakże część mebli w pokojach powinno zostać lepiej dostosowanych (za niski stół oraz brak wieszaków w szafie). Część sanitarna posiada wymagane przestrzenie manewrowe. Umywalka jest odpowiednio obniżona z miejscem na podjazd dla osoby na wózku. Łazienka wyposażona jest w kabinę prysznicową niezamknięta, wyposażoną w zasłonę oraz w odpowiednio umiejscowione siedzenie, baterie i słuchawkę (uwaga brak poręczy przy prysznicu). Podłoga kabiny jest na poziomie podłogi łazienki i nie posiada progu. Toaleta wyposażona w miskę ustępową o zalecanej wysokości, z wystarczającą przestrzenią manewrową.

  1. Pomieszczenia gastronomiczne i pozostałe dostępne dla gości hotelowych

Restauracja i bar hotelowy są dostosowane dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Pomieszczenia te są posiadają stoły o odpowiednich wysokościach oraz wystarczające przestrzenie manewrowe. Menu i karty dań nie posiadają opisu w alfabecie Braille’a. Obok obiektu znajduje się plac zabaw dla dzieci, do którego osoba poruszająca się na wózku inwalidzkim może podjechać bez pokonywania barier.

  1. Podsumowanie

Hotel jest poprawnie przystosowany dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Brakuje mu odpowiednio przystosowanej recepcji, dedykowanego miejsca parkingowego,części przystosowanych mebli w pokojach oraz poręczy przy prysznicu. Pokój dedykowany dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się w dużej odległości od windy. Trzeba pokonać trzy długie korytarze, które wyłożone są wykładziną, która sprawia problem osobie poruszającej się na wózku samodzielnie. Obiektowi brakuje równieżelementów wyposażenia dla osób niewidomych, niedowidzących i niedosłyszących. Obiekt posiada także jakuzzi oraz saunę, z których osoba z niepełnosprawnościami może skorzystać tylko przy pomocy asystenta.

  • hotel-img
  • hotel-img
  • hotel-img
  • hotel-img
  • hotel-img
  • hotel-img
hotel-imghotel-imghotel-imghotel-imghotel-imghotel-img

Tutaj jesteśmy:

Pokonać Bariery Architektoniczne

Raport na temat dostosowania obiektów noclegowych

Raport nt dostosowania obiektów noclegowych

Pin It on Pinterest

Udostępnij