Villa Riviera Rzeszów

Al. Sikorskiego 118 35-304 Rzeszów
(Average 0 of 0 Ratings)

ADRES

Al. Sikorskiego 118

35-304 Rzeszów

TELEFON

tel. +48 17 85 75 850

fax. +48 17 85 75 850

Nasze informacje Villa Riviera Rzeszów

  • Przy hotelu znajduje się duży parking jednakże bez oznaczonego miejsca parkingowego przeznaczonego dla osób z niepełnosprawnościami
  • Osoby poruszające się na wózku mogą do obiektu wejść wejściem głównym bez pokonywania podjazdu
  • Obiekt posiada 1 jednostkę mieszkalną dedykowaną dla osób z niepełnosprawnościami
  • Wszystkie pomieszczenia usługowe hotelu są dostępne i dobrze przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami
  1. Plac przed obiektem, parking i wjazd

Na parkingu przy obiekcie nie ma miejsca oznaczonego dla osób z niepełnosprawnościami. Parking jest bardzo duży. Miejsca parkingowe znajdują się w bliskiej odległości od wejścia głównego do budynku. Nawierzchnia parkingu oraz chodnika spełnia żądane parametry. Niestety plac nie posiada elementów małej architektury, które ułatwiały by poruszanie się i osobom niewidzącym i niedowidzącym. Elementy małej architektury (kosze na śmieci, ławki itp.) ustawione są w sposób nie utrudniający przejścia osobom niedowidzącym i niewidomym oraz poruszającym się na wózku inwalidzkim.

  1. Wejście do budynku

Wejście do obiektu jest przystosowane dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Powierzchnia placu przed budynkiem wykonana jest z materiału umożliwiającego swobodne poruszanie się osób na wózku inwalidzkim. Osoba ta może do obiektu wejść wejściem głównym i nie trzeba pokonywać podjazdu. Obiekt jest zamykany w nocy i w celu wejścia do środka należy zadzwonić domofonem, jest on jednak umiejscowiony na wysokości około 150 cm, co może stanowić utrudnienie dla osób z niepełnosprawnościami.

  1. Recepcja i hall główny

Stanowisko recepcyjne jest częściowo dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Recepcja jest bardzo dobrze doświetlona, a osoba z niepełnosprawnościami poruszająca się na wózku inwalidzkim może być obsługiwana osobnym, przystosowanym stanowisku nieopodal recepcji. Recepcja nie posiada stanowiskowej pętli indukcyjnej. Recepcja znajduje się w pobliżu głównego wejścia i hallu, który jest przestronny. Podłoga hallu umożliwia swobodne poruszanie osobom poruszającym się na wózku inwalidzkim.

  1. Komunikacja pozioma i pionowa

Obiekt umożliwia osobom poruszającym się na wózku inwalidzkim samodzielne skorzystanie, bez pokonywania barier architektonicznych z: recepcji, jednostek mieszkalnych, restauracji hotelowej, baru, toalet ogólnodostępnych, sal konferencyjnych. Obiekt jest wyposażony jest w windę, do której dostęp umożliwiony jest z każdej kondygnacji użytkowej. Winda wyposażona jest oznakowania dla osób niewidomych, jednakże nie posiada informacji głosowej. Schody wyposażone są w jednostronne poręcze, nie posiadają kontrastowych oznaczeń wzdłuż krawędzi. Korytarze i hall główny nie posiadają udogodnień dla osób niedowidzących i niewidomych (ścieżek dotykowych).

  1. Jednostki mieszkalne

Obiekt posiada 1 jednostkę mieszkalną dostosowaną do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Drzwi do pokoi znacznie różnią się kolorem od ścian, co ułatwia orientację osobom niedowidzącym. Pokoje są przestronne, posiada zalecane przestrzenie manewrowe. Meble w pokojach są częściowo przygotowane dla osób z niepełnosprawnościami, jednakże wieszaki i większość półek jest poza zasięgiem osoby na wózku inwalidzkim. Część sanitarna posiada wymagane przestrzenie manewrowe. Umywalka jest odpowiednio zawieszona z miejscem na podjazd dla osoby na wózku. Lustro nad umywalką zawieszone jest na prawidłowej wysokości. Łazienka wyposażona jest w kabinę prysznicową niezamkniętą, o dużej powierzchni wyposażoną w dostawiane siedzenie, poręcze, baterie i słuchawkę. Podłoga prysznica jest na poziomie podłogi łazienki. Łazienka wyposażona jest też w miskę ustępową o zalecanej wysokości, z wystarczającą przestrzenią manewrową oraz poręczami.

  1. Pomieszczenia gastronomiczne i pozostałe dostępne dla gości hotelowych

Restauracja i bar hotelowy są dostosowane dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Pomieszczenia te posiadają wystarczające przestrzenie manewrowe. Menu i karty dań nie posiadają opisu w alfabecie Braille’a. Obiekt posiada ogólnodostępną toaletę, która jest dostosowana do potrzeb osób na wózku inwalidzkim.

  1. Podsumowanie

Hotel jest dobrze przystosowany dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Posiada 1 jednostkę mieszkalną dedykowaną dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Obiektowi brakuje pewnych elementów wyposażenia dla osób niewidomych, niedowidzących i niedosłyszących.

Tutaj jesteśmy:

Pokonać Bariery Architektoniczne

Raport na temat dostosowania obiektów noclegowych

Raport nt dostosowania obiektów noclegowych

Pin It on Pinterest

Udostępnij