Zajazd Pod Caryńską

38-713 Lutowiska, Ustrzyki Górne 1a
(Average 0 of 0 Ratings)

Zajazd Pod Caryńską to trzykondygnacyjny, nowo rozbudowany, całoroczny ośrodek turystyczny nawiązujący wystrojem do stylu mieszkających tu przed laty Bojków.

Zajazd prowadzony od 1997 roku przez tych samych właścicieli, od początku zauroczył gości swoim klimatem oraz pięknym otoczeniem :

  • od strony południowo-zachodniej przebija się widok na Wielką Rawkę
  • od północno-zachodniej otacza nas szum potoku Wołosaty
  • od strony południowo-wschodniej kierunek na Szeroki Wierch oraz Tarnicę

W okolicy znajduje się dużo lasów, dolin, gór i wzniesień, dzięki którym krajobraz pozostaje  atrakcyjny przez wszystkie pory roku.

 

ADRES:

Ustrzyki Górne 1a, 38-713 Lutowiska

TELEFON

511 311 552 lub 13 4610 630

STRONA WWW

www.carynska.pl

 

Nasze informacje – Zajazd Pod Caryńską

  • Duży i wygodny parking nie posiadający jednak wyznaczonego miejsca dla osób z niepełnosprawnościami
  • Wejście do obiektu jest przystosowane dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim
  • Obiekt nie jest wyposażony w windę, pokój dedykowany osobom z niepełnosprawnościami znajduje się na parterze
  • Hotel posiada 1 przestronną jednostkę mieszkalną dla osób z niepełnosprawnościami
  • Restauracja i bar hotelowy są dostosowane dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim

 

  1. Plac przed obiektem, parking i wjazd

Przed obiektem znajduje się duży parking nie posiadający jednak wyznaczonego miejsca dostosowanego dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Miejsca parkingowe znajdują się w pobliżu wejścia głównego do budynku.Nawierzchnia zatoczek parkingowych oraz chodnika spełnia żądane parametry. Niestety plac nie posiada elementów małej architektury, które ułatwiałyby poruszanie się i osobom niewidzącym i niedowidzącym (ścieżki dotykowe i urządzenia głosowe). Kosze na śmieci, ławki, znaki drogowe ustawione są w sposób nie utrudniający poruszania się osobom niedowidzącym i niewidomym oraz poruszającym się na wózku inwalidzkim.

  1. Wejście do budynku

Wejście do obiektu jest przystosowane dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim i jest to wejście główne. Powierzchnia przed budynkiem wykonana jest z materiału umożliwiającego swobodne poruszanie się osób na wózku inwalidzkim. Wejście do budynku jest na poziomie placu przed obiektem i nie trzeba pokonywać pochylni ani podjazdu.

  1. Recepcja i hall główny

Stanowisko recepcyjne niestety nie jest prawidłowo dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Recepcja nie posiada stanowiskowej pętli indukcyjnej. Recepcja nie posiada odcinka lady o wysokości do 90 cm oraz nie posiada podjazdu dla osób na wózku inwalidzkim. Recepcja znajduje się w pobliżu głównego wejścia i hallu. Podłoga hallu umożliwia swobodne poruszanie się przez osoby poruszające się na wózku inwalidzkim.

  1. Komunikacja pozioma i pionowa

Obiekt umożliwia osobom poruszającym się na wózku inwalidzkim samodzielne skorzystanie, bez pokonywania barier architektonicznych z: recepcji, jednostek mieszkalnych, restauracji hotelowej, baru, toalet ogólnodostępnych oraz SPA. Obiekt nie jest wyposażony jest w windę, pokój dedykowany osobom z niepełnosprawnościami znajduje się na parterze.Schody wyposażone są w dwustronne poręcze,stopnie posiadają powierzchnię antypoślizgową, ale nie posiadają kontrastowych oznaczeń wzdłuż krawędzi stopni. Korytarze i hall główny nie posiadają udogodnień dla osób niedowidzących i niewidomych (ścieżek dotykowych).

  1. Jednostki mieszkalne

Obiekt posiada 1 jednostkę mieszkalną dostosowaną dla osób z niepełnosprawnościami. Pokój jest przestronny, posiada zalecane przestrzenie manewrowe. Niestety nie posiada odpowiednio dostosowane mebli, umożliwiające skorzystanie z nich osobom poruszającym się na wózku inwalidzkim (obniżonych półek i wieszaków w szafie, przestrzeni pod biurkiem, stołem).Część sanitarna posiada wymagane przestrzenie manewrowe, uchwyty oraz umiejscowienie wyposażenia. Umywalka jest odpowiednio zawieszona z miejscem na podjazd dla osoby na wózku. Łazienka wyposażona jest w kabinę prysznicową. Jest to kabina niezamknięta, wyposażona w odpowiednio umiejscowione siedzenie, poręcze, baterie i słuchawkę. Podłoga kabiny jest na poziomie co podłoga łazienki. Toaleta wyposażona jest w miskę ustępową o zalecanej wysokości z wystarczającą przestrzenią manewrową oraz potrzebne uchwyty.

  1. Pomieszczenia gastronomiczne i pozostałe dostępne dla gości hotelowych

Restauracja i bar hotelowy są dostosowane dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Osoba na wózku inwalidzkim w celu dojścia do restauracji musi wyjść na zewnątrz obiektu i go okrążyć, ponieważ od wewnątrz nie ma dostosowanego korytarza bez barier architektonicznych. Pomieszczenia restauracji posiadają stoły o odpowiednich wysokościach oraz wystarczające przestrzenie manewrowe. Menu i karty dań nie posiadają opisu w alfabecie Braille’a. W obiekcie znajduje się dodatkowa toaleta ogólnodostępna, przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami.

  1. Podsumowanie

Hotel jest poprawnie przystosowany dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim (brakuje mu tylko odpowiednio przystosowanej recepcji oraz mebli w pokoju dedykowanym). Pewną wadą obiektu jest konieczność okrążenia obiektu od zewnątrz, w celu dojścia do restauracji przez gości poruszających się na wózku inwalidzkim. W obiekcie jest 1 jednostka mieszkalna, która spełnia zalecenia. Obiektowi brakuje jednak pewnych elementów wyposażenia dla osób niewidomych, niedowidzących i niedosłyszących.

  • hotel-img
hotel-img

Tutaj jesteśmy:

Pokonać Bariery Architektoniczne

Raport na temat dostosowania obiektów noclegowych

Raport nt dostosowania obiektów noclegowych

Pin It on Pinterest

Udostępnij