Plac przed obiektem, parking i wjazd
Na parkingu przy obiekcie jest 1 miejsce oznaczone dla osób z niepełnosprawnościami. Parking jest ukośny do drogi spełnia żądane parametry (brak oznaczenia pionowego). Miejsce parkingowe znajduje się w odległości około 5 m od wejścia głównego do budynku. Nawierzchnia parkingu oraz chodnika nie sprawia problemów osobom poruszającym się na wózku inwalidzkim. Plac nie posiada elementów małej architektury, które ułatwiałyby poruszanie się osobom niewidzącym i niedowidzącym. Elementy małej architektury (kosze na śmieci, ławki itp.) ustawione są w sposób nie utrudniający przejścia osobom niedowidzącym i niewidomym oraz poruszającym się na wózku inwalidzkim.
Wejście do budynku
Wejście do obiektu jest przystosowane dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Powierzchnia przed budynkiem wykonana jest z materiału umożliwiającego swobodne poruszanie się osób na wózku inwalidzkim. Osoba ta może do obiektu wejść wejściem głównym. Aby wejść do obiektu osoba poruszająca się na wózku inwalidzkim musi pokonać pochylnię o wysokości około 50 cm i długości 8 m, posiadającą odpowiednie nachylenie, wyłożoną płytkami klinkierowymi nieszkliwionymi. Pochylnia ta wyposażona jest w jedną parę pory dwustronnych, o wysokości 70 cm, liczba biegów pochylni – 1.
Recepcja i hall główny
Stanowisko recepcyjne jest częściowo dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Recepcja posiada ladę o wysokości nie wyższej niż 90 cm, jednakże nie posiada podjazdu dla osób na wózku inwalidzkim. Recepcja nie posiada także stanowiskowej pętli indukcyjnej. Recepcja znajduje się w pobliżu głównego wejścia i hallu, który jest przestronny. Podłoga hallu umożliwia swobodne poruszanie się przez osoby poruszające się na wózku inwalidzkim.
Komunikacja pozioma i pionowa
W budynku pomiędzy recepcją a windą, znajduje się podjazd o kącie nachylenia około 10% i długości 3 m. Obiekt umożliwia osobom poruszającym się na wózku inwalidzkim samodzielne skorzystanie, bez pokonywania barier architektonicznych z: recepcji, jednostek mieszkalnych, restauracji hotelowej, baru, toalet ogólnodostępnych, sali konferencyjnej oraz groty solnej. Obiekt wyposażony jest w dwie winy, z tym, że tylko jedna spełnia zalecane parametry i wyposażona jest w oznakowania dla osób niewidomych oraz informację głosową. Druga winda jest mała i z trudem mieści się w niej wózek z 1 asystentem. Schody wyposażone są w jednostronną poręcz oraz nie posiadają kontrastowych oznaczeń wzdłuż krawędzi. Korytarze i hall główny nie posiadają udogodnień dla osób niedowidzących i niewidomych (ścieżek dotykowych).
Jednostki mieszkalne
Obiekt posiada 1 jednostkę mieszkalną dostosowaną do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Pokój jest przestronny, posiada zalecane przestrzenie manewrowe oraz odpowiednio przystosowane meble w pokojach (obniżone półki, przestrzeń przy stole, biurku). Część sanitarna posiada wymagane przestrzenie manewrowe. Umywalka jest odpowiednio obniżona z miejscem na podjazd dla osoby na wózku. Łazienka wyposażona jest w kabinę prysznicową niezamkniętą o wymiarach 90/90 cm, wyposażoną w odpowiednio umiejscowione siedzenie, baterię i poręcze oraz zasłonę. Podłoga kabiny jest na poziomie podłogi łazienki i nie posiada progu. Toaleta wyposażona w miskę ustępową o zalecanej wysokości, z wystarczającą przestrzenią manewrową, przy misce ustępowej występuje tylko jedna poręcz, brakuje drugiej.
Pomieszczenia gastronomiczne i pozostałe dostępne dla gości hotelowych
Restauracja i bar hotelowy są dostosowane dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Pomieszczenia te są posiadają stoły o odpowiednich wysokościach oraz wystarczające przestrzenie manewrowe. Menu i karty dań nie posiadają opisu w alfabecie Braille’a. Obiekt posiada ogólnodostępną toaletę, która jest dostosowana do potrzeb osób na wózku inwalidzkim. Dodatkowo na terenie hotelu znajduje się sala ogrodowa oraz altana, które również dostępne są dla osób z niepełnosprawnościami.
Podsumowanie
Hotel jest dobrze przystosowany dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Brakuje mu tylko odpowiednio przystosowanej recepcji oraz posiada drobne błędy w toalecie. Obiektowi brakuje również elementów wyposażenia dla osób niewidomych, niedowidzących i niedosłyszących.